נתיבות מתחדשת

אושרו שתי תכניות חדשות הכוללות 6,500 יחידות דיור ופארק חדש בעיר נתיבות

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור – הוותמ"ל שבמינהל התכנון החליטה להפקיד שתי תכניות למגורים בנתיבות.

 

התכניות שהופקדו כוללות 6,500 יחידות דיור חדשות אשר מתוכן מתוכננות גם דירות קטנות ודירות להשכרה שיוכלו להתאים לאוכלוסיות שונות ביניהן זוגות צעירים.

 

כמו כן כוללת התכנית 70,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר, כיכרות עירוניות, שטחים ציבוריים פתוחים, מבני ציבור ושבילים להולכי רגל ואופניים.

 

 תמונה - יח"צ

 

הבנייה המתוכננת מגוונת וכוללת בניינים בני 5-10 קומות, צמודי קרקע וגם דיור מוגן עבור האוכלוסייה המבוגרת בעיר.

 

התכניות מתייחסות לשטח הממוקם מערבית לעיר והן מהוות הרחבה משמעותית לעיר נתיבות.

 

נחל בוהו, הממוקם בין העיר הקיימת ובין החלק החדש המתוכנן, יהפוך במסגרת התוכניות לפארק עירוני אשר יחבר בין שני חלקי העיר ויהיה למקום בילוי עבור כל תושבי נתיבות והאזור. תכנון הפארק החדש נעשה בשיתוף פעולה עם קק"ל ורשות הניקוז האזורית. 

 

 תמונה - יח"צ

 

יו"ר הועדה, ערן ניצן אמר: "הפקדת התכניות החדשות מהווה בשורה לאזור הנגב והדרום, ומראה על מחשבה אמתית לקידום פתרונות דיור באזורי הפריפריה במקום התמקדות באזור המכרז. בשיתוף פעולה עם ראש עיריית נתיבות, נדאג לקדם בוועדה שלוש תכניות להכפלת העיר נתיבות, גם בשטח, גם באוכלוסייה וגם בתוספת שטחים לתעסוקה ומסחר".

 

ראש העיר נתיבות, יחיאל זהר ציין כי: "אישור הפקדת התכניות אשר מגדילות זמינות של שכונות חדשות באזור הנגב בשנים הקרובות, מתיישב עם החזון לפיתוח האורבני של העיר נתיבות, ונותן מענה ראוי לגידול האוכלוסייה ומגמת הפיתוח של העיר במגורים, מסחר ותעסוקה. התכניות קודמו במהירות תוך שיתוף פעולה עם המתכננים מעטם עיריית נתיבות ותוך שמירה על רמת תכנון גבוהה ומתן מענה לצרכי ומאפייני העיר.

 

התכניות תוכננו ע"י משרד יער אדריכלים ומתכנני ערים, בשיתוף עם משרד מסילטי אדריכלים ומתכניי ערים והיא קודמה ביוזמת הרשות המקומית.